לא ביקשת ממני סליחה - יום כיפור


יום הכיפורים מגיע, יום שבו אנשים מחשבים מסלול מחדש, ומתעמקים במחשבות אודות מעשיהם. זהו זמן לסליחה ולכפרה, לכפר על עוונות, לבקש סליחה ולגלות סבלנות אורח רוח ולסלוח למי שעשה את המאמץ והביע חרטה.

כשהייתי ילד בן 10 בתקופת החופש הגדול נסעתי עם אחי הקטן לברכה. נסענו בשני אוטובוסים כדי להגיע אל הברכה. אבל כל כך נהנינו להיכנס למים הכחולים, לשחות, לצחוק ולעשות חיים. זה היה אחד מהבילויים הכיפיים ביותר בחופשה הארוכה של הקיץ.

באנו ממשפחה קשת יום, להורים שעבדו קשה כדי לפרנס את ארבעת ילדיהם. לא תמיד היה בבית אוכל, ולעתים הסתפקנו בכריך חמאה אבל מעולם לא הרגשנו שמשהו חסר. 

שלמנו כרטיס כניסה לבריכה, ונותרו לנו 5 שקלים כדי לקנות ארטיק. מסתבר שהיה בחור נוסף מהשכונה, מישהו שגדול ממני בערך ב 8 או 9 שנים. בחור. לא שמחתי לראות אותו, כי הוא נחשב מאותם נערים בעייתים ופרועים, אבל לא נתתי לזה להטריד יותר מדי את מוחי, הגעתי כדי לבלות בברכה וליהנות. אותו בחור מהשכונה היה בעל שיער ארוך, והמציל גער בו, והוציא אותו מהמים, עד שיחבוש כובע ים. אפשר היה לשכור כובע ים במשרדי הברכה, בסכום של 5 שקלים. לא יודע איך, אבל הבחור הזה ראה אותי, ניגש אליי וביקש שאלווה לו 5 שקלים. ואני ילד טוב ירושלים, במקום לומר לו, שאין לי, הלכתי ונתתי לו את החמישה שקלים האחרונים שהיו לי.

באותו היום חזרנו מהברכה מבלי לקנות בדרך ארטיק. הוא הבטיח שיחזיר לי את הכסף בשכונה, מאז חלפו יותר מ 30 שנה. הוא מעולם לא השיב את חובו. זה לא הכסף, אם הוא יבוא אליי היום וייתן לי 500 שקלים במקום אותם 5 שקלים, זה לא יהיה שווה את זה. אחי ואני לא קיבלנו את הארטיק שלנו. חשבתי לתומי שלמחרת, או אחרי כמה ימים הוא יחזיר את ה 5 שקלים, ונקנה לנו כפיצוי גלידה טעימה, אבל זה מעולם לא קרה.

אני עדיין רואה מדי פעם את האדם הזה בשכונת ילדותי. אני לא מחליף איתו מילה, ואני בטוח שהוא בכלל לא זוכר כבר את המקרה הזה. אחרי הכול הוא עבר בחיים נישואין, ילדים גירושין, הוא היה צריך לבקש ממני סליחה אך מעולם לא ביקש. עובדה שעד היום זה כואב לי והמקרה חקוק בצלקת בתוכי.


זה לא משנה כמה הוא יתפלל או יצום ביום כיפור. אין יום הכיפורים מכפר על עברה של בן אדם לחברו. עברה כזאת אדם צריך לפתור בינו לבין הזולת, הוא צריך לגשת ולבקש סליחה אמיתית, סליחה שבאה מתוך הבנה וחמלה, סליחה כנה מעומק הלב. רק בקשה כזאת תענה בחיוב, ותימחק מהמאזן השלילי של אותו אדם.

3 תגובות:

  1. אני אוהבת את אמא שלי &&&&&&& שנה מתוקהההההההההההה

    השבמחק
  2. יפה ונכון
    מעבר לברכה יש מסר...תמיד לאהוב את אמא
    כי אמא זאת אמא.

    השבמחק